Çok sayıda icra takip dosyası olan hukuk büroları için çağrı
merkezi olmazsa olmazlardandır. Bir nevi alacaklı, borçlu ve alacaklı vekili
arasındaki köprüdürler. Ödeme ve taksit takibinden sorun çözmeye kadar çağrı
merkezi çalışanlarına büyük iş düşmektedir.
İşte tam da bu nedenle çağrı merkezi personelinin;
- Konuyla alakalı her türlü mevzuat ve işleyiş konusunda tam donanımlı olması,
- İnsan ilişkilerinde başarılı,
- Kendini borçlunun yerine de koyarak empati yapabilmesi,
- Bir sorunla karşılaştığında bunu daha fazla karışıklığa sebep olmadan amacına uygun bir şekilde çözebilmesi,
- Temsil ettiği kişi ve kurumların itibarına zarar vermeden amacını yerine getirebilmesi elzemdir.
Çağrı merkezi için personel seçerken bu hususların yanı sıra;
- Kalabalık bir ortamda çalışacakları için çevresiyle uyumu,
- İşini sevmesi,
- Öfke kontrolü,
- Yeni nesil icra takip programları ve bilgisayar kullanma becerisi gibi kıstasları da göz önüne alınır.
İçinde bulunduğumuz çağda yeterli bir icra takip programını verimli bir şekilde kullanamayan büro, yöneticiler ve çalışanları, diğer hukuk bürolarının hem operasyonel hem de tahsilat olarak bir adım gerisinde kalmaya mahkumlardır. Bu gerçek, işveren tarafından bilindiği için, artık işe alımlarda öne çıkan beklentiler bu yöndedir. Zira tahsilat üzerine çalışan çağrı merkezleri artık bu gerçeklerden yola çıkarak personellerin ücretlerinde genelde bir prim usulü oluşturmuşlardır. Ne kadar tahsilat yaptığınıza, ne kadar dosya kapadığınıza göre değişken primler alırken diğer bir önemli nokta da bu tahsilatın fazla olmasının yanı sıra bunu tahsil ederken temsil ettiğiniz kurumun itibarına gölge düşürmemenizdir.
Çağrı merkezi çalışanı olmak gerçekten yorucu ve bir o kadar
da yıpratıcı bir iştir. Bilmedikleri, ön yargılı oldukları, hoşlarına gitmeyen,
karşı taraftan tüm sorunlarını çözmesini bekleyen ve çoğu zaman yüz yüze
yapılacak bir görüşmeye göre daha rahat tavırlar sergileyen insanlara sadece
telefonda bilgi vermek ve bunun
nihayetinde bir tahsilat yapmak sağlam bir ruh ve sinir hali, bir o kadar güçlü
bir ikna kabiliyeti gerektirmektedir.
Her şeye rağmen çağrı merkezi modern dünyanın işlerinden biridir
ve gitgide gelişme eğilimindedir. Bu alanda kariyer yapmak, ilerleyen yıllarda da değişerek gelişecek olan bu iş kolu içerisinde parlak bir gelecek sahibi
olabilmeyi mümkün kılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder